حوزه های علمی و دانشگاهی باید مهذّب باشند
نوشته شده توسط : سحر

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
بدانید چنانچه عالِم،هر عالِمی باشد، تهذیب اسلامی و اخلاق اسلامی پیدا نکند ، برای اسلام مضر است ، که نافع نیست.
آنقدری که از زبان و قلم اشخاصی که تعهد به اسلام نداشته اند و انحراف داشته اند کشور ما صدمه دیده است از توپ و تانک و از محمدرضاو پدرش صدمه ندیده است . صدمه ی اینها صدمه ی روحی است . صدمه ی روحی بالاتر از صدمات جسمی است . چنانچه عالِم مهذّب نباشد، ولو اینکه عالِم به احکام اسلام باشد ، ولو اینکه عالِم به توحید باشد اگر مهذّب نباشد ، برای خودش و برای کشورش و برای ملتش و برای اسلام ضرر دارد که نفع ندارد . اگر بخواهید خدمتگزار اسلام باشید ، خدمتگزارملت اسلامی باشید ، و اسیر در دست ابر قدرتها و آنها که پیوند با ابر قدرتها دارند نباشید ،باید دانشگاه و فیضیه و همه ی آنها که مربوط به دانشگاهند و همه ی آنها که مربوط به فیضیه هستند در راس برنامه های تحصیلی شان برنامه ی اخلاقی و برنامه های تهذیبی باشد ؛ تا امثال مرحوم مطهری را به جامعه {تقدیم} کند و اگرخدای نخواسته برخلاف باشد ،آنوقت افرادِمقابلِ این افراد را به جامعه می فرستد ؛ و اینها جامعه را به فساد می کشند و مردم را به اسارت .
اسلام آنقدر که به تهذیب این بچه های ما و جوان های ما کوشش دارد به هیچ چیز کوشش ندارد .اسلام اصلا برای آدم ساختن آمده است. این مکتب های انحرافی آدم را از آدمیتش بیرون می کند؛ کشور ما را به جایی می رساند که یا پناه به شرق و کمونیست ببرد ؛ یا پناه به غرب و آمریکا و منشا تمام این بدبختیها این اساتیدی بودند که متعهد نبودند، و زیر دست آنها افرادی بیرون آمدند که آن افراد جامعه ما را به هلاکت رساندند و مملکت ما را و سران مملکت ما را با شرق یا با غرب متصل کردند.
مهمتر چیزی که برای کسور ما لازم است تعهد اسلامی و تهذیب اسلامی است.
اگر این یک سنگر صحیح بشود و سنگر دانشگاه و فیضیه یک سنگر اسلامی باشد ، دیگر سایر ملت به این طرف یا آن طرف نخواهند گرایید؛ و با صراط مستقیم راه انسانیت و راه اسلامیت و راه استقلال و راه آزادی را طی می کنند .
اگر تهذیب اسلامی در مدارس نباشد ، چه مدارس دینی و چه مثل سایر دانشگاه ها ، که آنها هم باز مدارس اسلامی و دینی هستند، باید توجه کنند که معلمانی که در این مدارس هستند و کسانی که در این مدارس تبلیغ می کنند یا صحبت می کنند اشخاصی باشند که صد در صد اسلامی و معتقد به احکام اسلام و عقاید اسلامی باشند، که کسانی که پیش آنها تربیت می شوند تربیت های اسلامی با تهذیب های اسلامی باشند.   




:: بازدید از این مطلب : 2173
|
امتیاز مطلب : 231
|
تعداد امتیازدهندگان : 79
|
مجموع امتیاز : 79
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
امیر در تاریخ : 1390/1/19/5 - - گفته است :
خب بدونه چله نشینی هم میشه دعا نوشت ولی اداب خواصی داره که اجازه ندارم بگم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: